Hafner Judit.jpg

Hafner Judit

1985 nyarán kezdtem el dolgozni a Pikler® Intézetben, 7 évet dolgoztam gondozónőként az ott működő csecsemőotthonban, majd egy önkormányzati bölcsődébe folytattam a munkámat. Közben megszülettek a gyermekeim és az ő gondozásukkal-nevelésükkel voltam elfoglalva néhány éven keresztül. Az ő gondozásukban is nagyon sokat segítettek a csecsemőotthonban szerzett tapasztalataim. Később a Bölcsődék Országos Módszertani Intézetében is eltöltöttem pár évet. 2006-ban, amikor elindult az első bölcsődei csoport, visszajöttem dolgozni a Pikler® Házba. Azóta is itt dolgozom gondozónőként. Az egyik csoportnak vagyok a csoportvezető gondozónője és néhány éve bekapcsolódtam az oktatásba is.

Judit Hafner

began working at the Pikler® Institute in the summer of 1985. After 7 years as a caregiver, she went on to work in a state daycare centre before having her own children. She benefited greatly from her earlier experience at the Pikler® Institute as a mother. Following the maternity leave, she worked at the National Methodological Institute for Daycare Centres for a few years, before coming back to the Pikler® House in 2006, to become one of the first caregivers in the newly established Pikler® Daycare Centre. She is the lead caregiver of one of the three groups as well as a lecturer at the Pikler® courses.

Kelemen Jutka.jpg

Kelemen Judit

1986 óta dolgozom gondozónőként Budapesten a Pikler® Házban. Jelenleg az egyik gyermekcsoport vezető kisgyermeknevelője vagyok. Számomra a pikleri gondolatok természetesek, hiszen ezen gondolatok mentén tanultam meg mindazt, amit tudok a kisgyermekek fejlődéséről, a róluk való gondoskodásról és nevelésről.

Feladataim közé tartozik a fiatal, kezdő kollégák tanítása, a gyakorlatban végzett munkájuk kisérése és támogatása.

A Pikler® Ház által szervezett képzésekben rendszeresen részt veszek oktatóként. Többször vehettem részt kisgyermekneveléssel foglalkozó konferencián, ahol előadás megtartására is lehetőséget kaptam.

Judit Kelemen

started work at the Pikler® House in 1987 as a caregiver. Currently she is a lead caregiver in one of the daycare groups. The Piklerian ideas come to her naturally as this is how she first got acquainted with early childhood development and caregiving.

She trains, supports and supervises the work of new caregivers at the daycare centre. She regularly teaches at courses offered by the Pikler® House, and has had many opportunities to speak at various conferences in Hungary and abroad.

Előadásuk / Presentation:

Tardos Anna fejlődési naplója

Annát egy naplóval szeretnénk meglepni. Az ötletet a Pikler® Házban több mint 30 éve végzett munkánk egyik fontos alappillére adta, a gyerekekről írt fejlődési napló. Ez a napló a megfigyeléseinken, a gyerekek folyamatos figyelemmel kísérésén alapul. Anna naplójában is szeretnénk megfogalmazni a vele kapcsolatos megfigyeléseinket, meglátásainkat, mindazt, amit tapasztaltunk az Annával tartó, hol közvetettebb, hol közvetlenebb munka- és személyes kapcsolatunk során.

Anna Tardos’s Developmental Diary

We would like to surprise Anna with a diary, the idea of which is based on the developmental diary, an important cornerstone of the Pikler® Pedagogical Approach. This is where caregivers record their observations. Such diares have been written about each child at the Pikler® Institute and then the Pikler® Day Care Centre for more than 30 years now.

In Anna’s diary, we would like to share our observations and insights about her based on our personal and professional experience of having worked with her directly or indirectly over the past decades.